Subject: Üldplaneeringut muutev Telliskivi tn 62 ja 64 kinnistute ja lähiala detailplaneeringu avalik väljapanek
From: Põhja-Tallinna LOV üldmeil <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Jun 2025 13:43:17 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Põhja-Tallinna Valitsus ANNAB TEADA!

Üldplaneeringut muutev Telliskivi tn 62 ja 64 kinnistute ja lähiala
detailplaneeringu avalik väljapanek

Põhja-Tallinna Valitsus ning Tallinna Linnaplaneerimise Amet (edaspidi
amet) avalikustavad Tallinna Linnavolikogu 29.05.2025, nr 47 otsusega
vastuvõetud üldplaneeringut muutev Telliskivi tn 62 ja 64 kinnistute ja
lähiala detailplaneering (edaspidi DP) ajavahemikus 27.06.-28.07.2025.

DP-ga on võimalik tutvuda tööpäeviti Põhja-Tallinna Linnaosa Valitsuse
infosaalis aadressil Kari tn 13, Tallinna Linnavalitsuse infosaalis
aadressil Vabaduse väljak 7 ning Tallinna planeeringute registri
veebiaadressil  <https://tpr.tallinn.ee/DetailPlanning/Details/DP043360>
https://tpr.tallinn.ee/DetailPlanning/Details/DP043360 DP nr DP043360.

DP asukoht: Põhja-Tallinnas asuv 3,12 ha suurune maa-ala, Telliskivi tn 62
ja 64 kinnistud ning lähiala.

DP lühitutvustus: moodustada 50% ärimaa ja 50% transpordimaa
sihtotstarbega Telliskivi tn 62 kinnistust ja ärimaa sihtotstarbega
Telliskivi tn 64, Reisijate tn 7 ja 9 kinnistutest kokku viis ärimaa
sihtotstarbega krunti ning määrata ärimaa kruntidele ehitusõigus kokku
nelja kuni 7 maapealse ja 2 maa-aluse korrusega ärihoone, ühe kuni 9
maapealse ja 2 maa-aluse korrusega ärihoone ehitamiseks ning katlamaja ja
depoohoone ümberehitamiseks ja laiendamiseks. Detailplaneeringuga on
määratud üldised maakasutustingimused ja antud heakorrastuse, haljastuse,
juurdepääsude, parkimise ning tehnovõrkudega varustamise põhimõtteline
lahendus.

DP oluline teave: Detailplaneering on kooskõlas Tallinna üldplaneeringuga.
Planeeritud ala jääb osaliselt Tallinna Linnavolikogu 16. aprilli 2009
otsusega nr 77 kehtestatud teemaplaneeringu „Kõrghoonete paiknemine
Tallinnas“ kohasesse Katariina kailt vanalinnale avanevasse
vaatesektorisse. Ala hoonestamisel tuleb tagada vanalinna silueti
vaadeldavus, hoonete absoluutkõrgus peab jääma alla 30 m.
Detailplaneeringus tehakse ettepanek muuta teemaplaneeringuga seatud
kõrguspiirangut. Kuivõrd Telliskivi piirkonnast on kujunemas keskuse ala,
kus mitmekesisema (vaheldusrikkama) linnaruumi kujundamiseks on asjakohane
lubada mõningal määral kõrgemat hoonestust. Alale kavandatud aksenthoone
sümboliseerib seal varem seisnud veetorn-pumbamaja. Vaadeldavuse
tagamiseks on aksenthoone maaga kokkupuutuv osa maksimaalselt 100m2, laiem
kahekorruseline hooneosa algab alles 22 m kõrguselt. Hoone kuju võimaldab
säilitada vaateid vanalinnale. Reisijate tänavaäärse ärihoone korruselisus
on ette nähtud astmelisena, mille kõrgemate hooneosade asukoht on
kavandatud naaberkinnistu olemasoleva kõrgema hoonega ning aksenthoone
vaatesektori asetuses kohakuti. Muinsuskaitse eritingimustes on kõrgemate
hoonete, sh aksenthoone kõrgusi ja asukohti Katariina kai ja vanalinna
vaadeldavuse seisukohast igakülgselt kaalutud. Analüüsi tulemusel leiti,
et kuivõrd vaatasektoris on planeeringualast Toompea pool olemasolevad 30
m abs kõrgemad hooned, siis tulenevalt kavandatud hooneosade asetusest ei
paista kõrgemad hooneosad kaugvaadetes välja. Samuti leiti, et üksik
kavandatud aksenthoone sobitub piirkonda, loob alale kontrasti,
vähendamata sealjuures naaberhoonete vaadeldavust ja nende mõju
ümbruskonnale.

Juhul kui nimetatud tähtajaks, 28.07.2025, ettepanekuid või vastuväiteid
ei esitata, soovib haldusorgan asja arutada ilma avalikku istungit läbi
viimata.

Lugupidamisega

Põhja-Tallinna Valitsus

Kari tn 13, 10311 Tallinna

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tel.
<https://www.google.com/search?q=p%C3%B5hja-tallinna+valitsus&rlz=1C1GCEB_
enEE1042EE1042&oq=p%C3%B5hja-tallinna+valitsus&aqs=chrome.0.0i355i512j46i1
75i199i512j0i22i30j0i22i30i625l3j69i60.5392j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8>
645 7040

Tallinn on  <https://sport.tallinn.ee/et> Euroopa spordipealinn 2025